Βόλτα στην Ακρόπολη - Τυφλος Άνδρας με λευκό μπαστούνι

Πίνακας περιεχομένων

Βόλτα στην Ακρόπολη - Πεζόδρομος Αεροπαγήτου

Σύνοψη διαδρομής

Η διαδρομή αυτή περνάει από τα βασικά σημεία-ορόσημο του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Ξεκινάει από το παγκοσμίου επιπέδου Μουσείο της Ακρόπολης, μια σύγχρονη πολιτιστική ατραξιόν που είναι προσβάσιμη και με μεγαλοπρεπή θέα στον Βράχο της Ακρόπολης και τον Παρθενώνα. Το Μουσείο βρίσκεται πάνω στον ομορφότερο πεζόδρομο της Αθήνας, την Αρεοπαγίτου, η οποία «αγκαλιάζει» το βράχο της Ακρόπολης. Σε κοντινή απόσταση από το Μουσείο θα βρούμε το Ηρώδειο, ένα μνημειώδες αρχαίο θέατρο που φιλοξενεί μέχρι και σήμερα διεθνούς λάμψης συναυλίες και παραστάσεις. Δίπλα ξεκινάει η ανηφόρα για τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και τον θρυλικό ναό του Παρθενώνα. Με την ανέγερσή του να τοποθετείται τον 5ο αι. π.Χ. προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης, ο ναός αυτός παραμένει ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία στον κόσμο.

Μετά από μια σύντομη ανηφόρα προς πληθώρα αξιοσημείωτων αρχαιολογικών σημείων, η Αρεοπαγίτου μετατρέπεται στον πεζόδρομο της Αποστόλου Παύλου και κατηφορίζει προς το ιστορικό Θησείο. Ήρθε η ώρα να βυθιστούμε στη νοσταλγική θέα και τα αρχιτεκτονικά δείγματα της παλιάς Αθήνας. Αυτή η φωτογενής συνοικία σφύζει από οικογένειες, τουρίστες και μικροπωλητές, ενώ προσφέρει απλόχερα μαγευτική θέα στην Ακρόπολη και το πάρκο του Θησείου.

Γενική προσβασιμότητα διαδρομής

• Όλη η διαδρομή -χωρίς να περιλαμβάνονται επισκέψεις στα σημεία ενδιαφέροντος- είναι σχετικά επίπεδη με εξαίρεση την ανάβαση στο Ηρώδειο και στον Βράχο της Ακρόπολης. Σύμφωνα με το google maps η διαδρομή υπολογίζεται στο 1,2 χιλιόμετρα χωρίς να υπολογίζεται η επιστροφή.
  • Η διαδρομή απαρτίζεται αποκλειστικά από μεγάλους, άνετους, ασφαλείς πεζόδρομους και οδηγούς όδευσης τυφλών χωρίς ψηλά εμπόδια στο μεγαλύτερο της μέρος.

Προσοχή: Η είσοδος στο Ηρώδειο γίνεται από μεγάλη σκάλα που δεξιά και αριστερά έχει δέντρα με κλαδιά που προεξέχουν. Προχωρήστε προσεκτικά προφυλάσσοντας το πρόσωπό σας.

• Προτείνεται να μην δίνεται απόλυτη βάση στους οδηγούς όδευσης τυφλών, είναι απλά βοηθητικοί για τον προσανατολισμό του επισκέπτη καθώς συχνά καταλαμβάνονται από χαμηλά εμπόδια ή πλανόδιους πωλητές και πρέπει να παρακαμφθούν.
  • Οι οδηγοί όδευσης τυφλών δεν έχουν χρωματική αντίθεση.
  • Οι πεζόδρομοι είναι καλά φωτισμένοι τη νύχτα εκτός από τα σημεία πρόσβασης σε Ηρώδειο και Ακρόπολη. Εκεί ο φωτισμός είναι ανεπαρκής για βραδινή περιήγηση.
  • Στα εκάστοτε σημεία ενδιαφέροντος που συναντάμε σημειώνεται η προσβασιμότητα βάσει των πληροφοριών που διαθέτουν στην ιστοσελίδα τους.
  • Η διαδρομή ξεκινάει από το σταθμό «Ακρόπολη» της κόκκινης γραμμής 2 «Ελληνικό – Ανθούπολη» του μετρό. Λόγω έργων κοντά στο σταθμό “Θησείο” -όπου κανονικά θα κατέληγε- προτείνεται να επιστρέψετε στον σταθμό μετρό “Ακρόπολη” για ασφαλή αποχώρηση. Στην περίπτωση αυτή η διαδρομή υπολογίζεται συνολικά στα 2,4 χιλιόμετρα.
  • Εάν επιλέξετε να συνεχίσετε παρά τις δυσκολίες και να αποχωρήσετε από το σταθμό “Θησείο” της πράσινης γραμμής «Πειραιάς – Κηφισιά» η διαδρομή υπολογίζεται συνολικά 1,6 χιλιόμετρα. Ο σταθμός αυτός έχει οδηγούς όδευσης τυφλών στο εσωτερικό του.
  • Οι παραπάνω σταθμοί διαθέτουν αναπηρική τουαλέτα -ζητήστε να σας την ανοίξουν- και ομιλούντα ασανσέρ.
Σταθμός μετρό “Ακρόπολη” - Γραμμή 2
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Βόλτα στην Ακρόπολη

Αναλυτική Διαδρομή

pre loader
Βήμα 1

Η διαδρομή μας ξεκινάει από τον σταθμό του μετρό “Ακρόπολη”.

Σημείο ενδιαφέροντος: Σταθμός μετρό “Ακρόπολη” – Γραμμή 2

Βήμα 2

Βγαίνουμε από το ασανσέρ του σταθμού μετρό “Ακρόπολης” στην έξοδο επί της οδού Μακρυγιάννη. Αυτό είναι και το μοναδικό ασανσέρ που έχει ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό για το επίπεδο του δρόμου. Από την πόρτα του ανελκυστήρα ξεκινάει ο οδηγός όδευσης τυφλών τον οποίο εντοπίζουμε και ακολουθούμε επάνω στο αριστερό πεζοδρόμιο της οδού.

Στην πρώτη διακλάδωση του οδηγού όδευσης τυφλών που θα εντοπίσουμε, μας δίνονται επιλογές δεξιά και αριστερά. Ακολουθούμε τον οδηγό όδευσης τυφλών προς τα αριστερά. Βρισκόμαστε επί της οδού Μακρυγιάννη με κατεύθυνση τον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου.

Στη δεύτερη διακλάδωση του οδηγού που θα συναντήσουμε, με επιλογές δεξιά και ευθεία, συνεχίζουμε ευθεία. [Η επιλογή δεξιά -και αφού διασχίσουμε κάθετα τη Μακρυγιάννη- μας περνάει στο απέναντι πεζοδρόμιο και σε ένα περίπτερο όπου μπορούμε να προμηθευτούμε ό,τι θέλουμε.]

Στην τρίτη διακλάδωση του οδηγού όδευσης τυφλών με επιλογές αριστερά και ευθεία, συνεχίζουμε ευθεία. Αριστερά, ο οδηγός όδευσης τυφλών μας οδηγεί στις σκάλες εισόδου-εξόδου του σταθμού μετρό “Ακρόπολης”. [Εάν έχετε χρησιμοποιήσει τις σκάλες για την έξοδό σας από τον σταθμό του μετρό “Ακρόπολη” προς την οδό Μακρυγιάννη, εντοπίζετε τον οδηγό όδευσης τυφλών στο τέλος της σκάλας και στην πρώτη του διακλάδωση στρίβετε αριστερά.]

Στην επόμενη διακλάδωση του οδηγού όδευσης εμείς συνεχίζουμε ευθεία κατεβαίνοντας ένα μικρό πεζοδρόμιο, διασχίζοντας κάθετα πεζόδρομο, και ανεβαίνουμε στο απέναντι πεζοδρόμιο όπου εντοπίζουμε πάλι τον οδηγό όδευσης.

Τον ακολουθούμε ευθεία, όπως πάει, μέχρι να οδηγηθούμε στη διασταύρωση της οδού Μακρυγιάννη με τον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Εκεί, στρίβουμε αριστερά, ακολουθώντας τον οδηγό όδευσης τυφλών με κατεύθυνση, πλέον, προς Θησείο. [Αν κάνουμε δεξιά, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου μας οδηγεί στην Βασιλίσσης Αμαλίας.]

Σημείο ενδιαφέροντος: πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου

Βήμα 3

Ακολουθούμε τον  οδηγό όδευσης για αρκετά μέτρα, όπως πάει. Δεξιά μας εκτείνεται ο αρχαιολογικός χώρος Κλιτύων Ακρόπολης.

Κάποια στιγμή η υφή του εδάφους γύρω από αυτόν αλλάζει από λιθόστρωτο σε λείο μάρμαρο. Συνεχίζοντας επί του οδηγού όδευσης, όπως αυτός πάει, κάποια στιγμή στρίβει προς τα δεξιά. Σε αυτό το σημείο μας δίδεται η επιλογή να επισκεφτούμε το Μουσείο Ακρόπολης.

Αν δεν θέλουμε να επισκεφτούμε το μουσείο, ακολουθούμε τον οδηγό όδευσης όπως πάει και παραμένουμε επί της Αρεοπαγίτου με κατεύθυνση προς Θησείο.

Αν θέλουμε να επισκεφτούμε το μουσείο, συνεχίσουμε ευθεία, χωρίς οδηγό όδευσης τυφλών, στα 2 μέτρα βρίσκουμε τα σκαλιά της εισόδου του Μουσείου της Ακρόπολης.

Στα σκαλοπάτια εντοπίζουμε στην αριστερή πλευρά τοίχο, όπου έχει και κουπαστή. Τα κατεβαίνουμε, προχωρώντας ευθεία, ως την είσοδο του Μουσείου.

Σημείο ενδιαφέροντος: Μουσείο Ακρόπολης

Βγαίνοντας από το Μουσείο, αφού έχουμε ανέβει τη σκάλα, εντοπίζουμε ευθεία μπροστά μας τον οδηγό όδευσης τυφλών που είχαμε αφήσει και τον ακολουθούμε προς τα αριστερά, όπως πάει.

Βήμα 4

Λίγο πριν φτάσουμε στη διάβαση, μεσολαβεί η τελευταία διακλάδωση του οδηγού όδευσης τυφλών με επιλογές δεξιά, αριστερά και ευθεία. Εκεί συνεχίζουμε ευθεία.

Ακολουθώντας τον οδηγό όδευσης όπως πάει, παραμένουμε στον πεζόδρομο Αρεοπαγίτου με κατεύθυνση προς Θησείο. Βρίσκουμε κάθετα μπροστά μας τον πεζόδρομο της οδού Μητσαίων, τον οποίο διασχίζουμε και συνεχίζουμε ευθεία, ακολουθώντας τον οδηγό όδευσης τυφλών.

Παραμένουμε στην αριστερή πλευρά του πεζοδρόμου της Αρεοπαγίτου με διάφορα κτίρια να βρίσκονται πλέον στο αριστερό μας χέρι και τον πεζόδρομο να εκτείνεται δεξιά μας. Συναντάμε διακλάδωση του οδηγού όδευσης με επιλογές αριστερά προς την οδό Καρυατίδων, εμείς συνεχίζουμε ευθεία.

Συναντάμε διακλάδωση του οδηγού όδευσης με επιλογές αριστερά προς την οδό Παρθενώνος, εμείς συνεχίζουμε ευθεία.

Φτάνουμε στην διασταύρωση της Αρεοπαγίτου με την οδό Ερεχθείου. Αριστερά ο οδηγός όδευσης συνεχίζει προς την Ερεχθείου, εμείς τον ακολουθούμε προς τα δεξιά, όπως πάει.

Μόλις τελειώσει ο οδηγός όδευσης τυφλών, έχουμε δύο επιλογές στη διαδρομή μας:

1 – Να συνεχίσουμε προς Ηρώδειο.

Οδηγίες προς Ηρώδιο:

Στο τέλος του οδηγού όδευσης κάνουμε δεξιά 90 μοίρες, ώστε να διασχίσουμε πλέον κάθετα τον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου στον οποίο βρισκόμαστε, και από την αριστερή του πλευρά να βρεθούμε στη δεξιά. Ανεβαίνουμε το δεξί πεζοδρόμιο του πεζοδρόμου και εντοπίζουμε την εσωτερική πλευρά, την οποία αφήνουμε στο δεξί μας χέρι. Έχουμε πλέον τον πεζόδρομο στο αριστερό.

Προσοχή: Στο σημείο αυτό συστήνουμε αργό βηματισμό και μεγάλη προσοχή στα ψηλά εμπόδια (κλαδιά δέντρων κ.λπ.).

Στο δεξί μας χέρι υπάρχει η Ρωμαϊκή Δεξαμενή. Ακολουθώντας την εσωτερική πλευρά θα εντοπίσουμε τα σκαλιά για την είσοδο του Ηρωδείου.

Κάνουμε δεξιά και ανεβαίνουμε τα σκαλοπάτια από τη μέση πλευρά τους, διότι δεξιά και αριστερά, στις άκρες, υπάρχουν πολλά φυτά και δέντρα που προεξέχουν στο ύψος του προσώπου. Πρόκειται για σκαλιά ασύμμετρα, με ολισθηρό μάρμαρο, λόγω της πολυετούς χρήσης. Στο ενδιάμεσο παρεμβάλλονται αρκετά πλατύσκαλα.

Η σκάλα μας οδηγεί στη δεξιά είσοδο του θεάτρου η οποία είναι για το κάτω διάζωμα του Ηρωδείου. Από την είσοδο του Ηρωδείου και προς το εσωτερικό ξεκινά ξύλινο δάπεδο. Αμέσως πριν και αφού έχουν τελειώσει τα σκαλοπάτια, βρίσκεστε σε ένα πολύ μεγάλο πλάτωμα όπου τα εκδοτήρια θα βρίσκονται στα αριστερά σας.

Προσοχή: Το Ηρώδειο είναι ανοιχτό στο κοινό μόνο όταν φιλοξενεί εκδηλώσεις.

Σημείο ενδιαφέροντος: Ωδείο Ηρώδου Αττικού

2 – Να συνεχίσουμε προς την υπόλοιπη διαδρομή.

Στο τέλος του οδηγού όδευσης τυφλών, διασχίζουμε κάθετα την οδό Ερεχθείου και βρίσκουμε απέναντι τη συνέχεια του οδηγού όδευσης, επί της Αεροπαγίτου. Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας.

Βήμα 5

Μπροστά μας βρίσκουμε την οδό Προπυλαίων όπου ο οδηγός διακλαδώνεται προς τα αριστερά αν θέλουμε να την ακολουθήσουμε, εμείς όμως συνεχίζουμε ευθεία, όπου εξακολουθεί ο πεζόδρομος.

Μετά από αρκετά μέτρα ευθείας, ο οδηγός, κάποια στιγμή, διακλαδώνεται μόνο προς τα δεξιά και εκεί τελειώνει. Αμέσως στο τέλος του, και αφού τον έχουμε ακολουθήσει στρίβοντας δεξιά 90 μοίρες, έχουμε δύο επιλογές.

1- Επίσκεψη στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Οδηγίες προς Ιερό Βράχο της Ακρόπολης:

Συνεχίζουμε ευθεία, χωρίς οδηγό όδευσης τυφλών μέχρι που αλλάζει η υφή του εδάφους σε λείες μαρμάρινες πλάκες. Εκεί έχουμε μπει πλέον στον πεζόδρομο Θεωρίας και οδηγούμαστε προς την Ακρόπολη.

Εάν επιλέξετε να πάτε με τα πόδια, κάτι που δεν προτείνεται, θα σας βοηθήσουν οι εξής οδηγίες:

Επί της Θεωρίας, κινούμαστε στη δεξιά της πλευρά, χρησιμοποιώντας τα σημάδια αυτής της εσωτερικής πλευράς του δρόμου (πεζοδρόμιο, αυλάκι κ.λπ). Ξεκινάμε, πλέον, μία ελαφρά ανηφορική διαδρομή μιας και αρχίζει η ανάβαση για τον Βράχο της Ακρόπολης. Συστήνουμε προσοχή στο ολισθηρό, μαρμάρινο έδαφος.

Κάποια στιγμή, και ακολουθώντας τη δεξιά πλευρά θα οδηγηθούμε στο ύψος των εκδοτηρίων εισιτηρίων τα οποία θα βρίσκονται στο αριστερό μας χέρι. Προς το παρόν, στο σημείο αυτό, δεν υπάρχει κάποιο σαφές σημάδι προσανατολισμού στο έδαφος. Μπορείτε να εντοπίσετε τα εκδοτήρια μόνο ηχητικά στις ώρες λειτουργίας αυτών. Εκεί θα σας εντοπίσουν και υποστηρίξουν οι φύλακες του χώρου. Λίγα μέτρα πιο μέτρα βρίσκεται η κεντρική είσοδος του αρχαιολογικού χώρου.

Σημείο ενδιαφέροντος: Ιερός Βράχος Ακρόπολης

Μετά την επίσκεψή μας επιστρέφουμε στην Αρεοπαγίτου από την Θεωρίας για να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας.

Επιστρέφοντας στην Αρεοπαγίτου από την Θεωρίας, εντοπίστε μπροστά σας τον οδηγό και ακολουθήστε τον προς τα δεξιά με κατεύθυνση προς Θησείο.

2- Συνέχεια προς Θησείο.

Οδηγίες προς Θησείο:

Συνεχίζουμε διασχίζοντας την Αρεοπαγίτου μέχρι να βρεθούμε στη δεξιά πλευρά της. Εκεί αναζητούμε ξανά τον οδηγό όδευσης τυφλών και τον ακολουθούμε προς τα αριστερά επί της Αρεοπαγίτου με κατεύθυνση προς Θησείο.

Βήμα 6

Ακολουθούμε αρκετά μέτρα τον οδηγό όδευσης όπως πάει, παραμένοντας στην ευθεία, διότι σε κάποιο σημείο, για λίγα βήματα, ο οδηγός όδευσης διακόπτεται και ξαναρχίζει στην ίδια ευθεία. Πλέον, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, επί της οποίας βρισκόμαστε έχει μετονομαστεί σε Αποστόλου Παύλου.

Στα αριστερά μας εκτείνεται ο λόφος των Μουσών, της Πνύκας και των Νυμφών.

Στην Αποστόλου Παύλου η διαδρομή και ο περίπατός μας μπορεί να συνεχιστεί για αρκετά μέτρα ευθεία.  Στο αριστερό μας χέρι, επί της Αποστόλου Παύλου 7 υπάρχει το Thision Open Air Cinema.

Σημείο Ενδιαφέροντος: Σινέ “Θησείον”

Βήμα 7

Ευθεία πιο κάτω συναντάμε κάθετα μπροστά μας την οδό Οτρυνέων. Από εκεί και μετά η Αποστόλου Παύλου γίνεται δρόμος ήπιας κυκλοφορίας με πολλές καφετέριες με θέα την Ακρόπολη, το Ναό του Ηφαίστου και την Αρχαία Αγορά.

Προσοχή: Ενώ ο δρόμος οδηγεί στον σταθμό μετρό Θησείο που βρίσκεται στα 350 μέτρα ευθεία, λόγω έργων που γίνονται και διασταυρούμενων δρόμων, δεν προτείνουμε, για την ασφάλεια των πεζών με οπτική αναπηρία, να ολοκληρώσουν μόνοι τους την παρούσα διαδρομή και να φύγουν χρησιμοποιώντας τον σταθμό του Θησείου. Αντ’ αυτού είναι ασφαλέστερο να επιστρέψουμε στο σταθμό μετρό Ακρόπολης ακολουθώντας την παρούσα διαδρομή αντίστροφα.